31 octombrie 2013

Cum au sărbătorit brandurile Halloween


Cu toţii ştim ce presupune această sărbătoare care a luat naştere în America. Numele provine de la "All Hallows'Even", aceasta fiind numele sărbătorii creştine a sfinţilor la americani.

Halloween a început să fie din ce în ce mai prezent în multe medii, cât şi domenii precum vestimentar, culinar, frumuseţe, handmade etc. Publicitatea evident că nu a scăpat de nebunia acestei sărbători, care îmbracă brandurile în haine de sărbătoare chiar şi pentru o zi. Este suficient cât să atragi atenţia, în mod inteligent desigur. 

În social media nu este greu să te faci observat cu un minim de implicare, precum un design grafic de bun simţ sau un strop de creativitate în funcţie de brand. Unele branduri au pornit dintr-o joacă ( M&Ms, Tic Tac, McDonald's, Snickers), altele şi-au pus serios imaginaţia la contribuţie şi au realizat printuri creative de promovare. Alte branduri au lansat promoţii cu limită de timp ( F64, eMag ), dar acestea au fost mai puţine. Cu toate că este o sărbătoare americană, brandurile româneşti au profitat de popularitatea acestui manifest şi au decis să "fure" meserie de la cei mai buni. Şi au de la cine învăţa, veţi vedea şi voi puţin mai jos. 

Un mic research ca să vă bucuraţi vizual de idei proaspete de publicitate cu iz de Halloween. Aşadar, vă invit să vedeţi cum s-au promovat brandurile pe Facebook cu ocazia acestei sărbători. Enjoy!


Booking.com








MINI Cooper




Maglite



F64



eMag



Joker



Crayola


Nescafe




Pepsi




McDonald's



Heinz




Fan Brânză




Burger King



Oreo



Nutella







Snickers






M&Ms România





M&Ms US



Tic Tac





sursa: Facebook

Voi ce părere aveţi de metodele de promovare ale brandurilor?


Spor la creativitate,

22 octombrie 2013

15 branduri cu sloganuri sincere


Ce-ar fi dacă brandurile ar fi caracterizate prin nişte sloganuri sincere, care să reflecte nucleul de bază al produsului pe care îl promovează? 

Probabil de la o întrebare asemănătoare a început şi Clif Dickens, autorul site-ul honestslogans.com. Mai întâi, totul a pornit de pe tumblr şi apoi s-a concretizat în site-ul menţionat. Având experienţă ca şi graphic designer, i-a venit ideea de a găsi copy-uri sincere şi reale, cu ajutorul cărora să descrie brandurile aşa cum sunt văzute ele cu adevărat de oameni. Ştim că publicitatea are numeroase metode a capta interesul publicului şi de a-i recâştiga încrederea de fiecare dată. Chiar dacă publicitatea are şi părţile ei frumoase (da, probabil că afirm asta pentru că lucrez în domeniu), trebuie să recunoaştem şi stângăcia sa periodică. Chiar dacă greşeala este de cele mai multe ori minoră, consumatorul va ştii că brandul x a făcut lucrul respectiv în trecut. Astfel, chiar dacă brandul "a căzut" în ochii consumatorului, trebuie cumva să se ridice şi să rectifice situaţia, să-i recâştige încrederea. Iar de cele mai multe ori nu este deloc simplu. 

Revenind la lucruri mai amuzante, această idee simplă, dar logică a reuşit să capteze atenţia utilizatorilor de pretutindeni. Mai jos vă prezint câteva exemple de branduri cunoscute, cu sloganurile aferente. În majoritatea cazurilor, copywriting-ul se potriveşte la fix. Vă las şi pe voi să comentaţi următoarele sloganuri.

1. Instagram

Slogan actual: "Capture and share the world's moments"

2. Linkedin

Slogan actual: "Connect with people"



3. McDonald's

Slogan actual: "I'm lovin' it"

4. Pizza Hut

Slogan actual: "Make it great"



5. Lego

Slogan actual: "Play on"

6. Pepsi

Slogan actual: "Live for now"



7. 3D Crest White




8. Nike

Slogan actual: "Just do it"

9. Go Daddy

Slogan actual: "It's go time"



10. FedEx

Slogan actual: "Solution that matters"

11. UGG




12. Google

13. Youtube



14. Apple

Slogan actual: "Think different"

15. Adobe Acrobat



sursa: honestslogans.com

Spor la creativitate,


15 octombrie 2013

5 reclame de la M&Ms care îmi plac


Toată lumea ştie ce este M&Ms, publicul a făcut deja cunoştinţă cu simpaticele bomboane de ciocolată delicioasă (Roşu şi Galben în prim plan ca mascote ale brandului, dar şi Verde, Albastru, Portocaliu şi Maro). În total 6 caractere personalizate, cu trăsături diferite, care ne-au plăcut de la bun început, au ingredientul principal de atracţie al publicului precum un magnet şi cu timpul au devenit prietenii noştri.

Ce ne place cel mai mult la aceste bomboane de ciocolată? Poate simpla lor prezenţă, poate replicile lor spumoase sau chiar integrarea lor atât de necesară într-un lovebrand dovedit, precum M&Ms.



Să facem cunoştinţă cu personajele M&Ms

Cei 6 vorbăreţi reprezintă toate sortimentele de bomboane M&Ms existente în întreaga lume. Fiecare personaj poate fi caracterizat printr-un singur cuvânt definitoriu. Roşu este recunoscut prin sarcasmul său tipic şi este mascota bomboanei de ciocolată cu lapte. Galben este personajul naiv al familiei M&Ms şi face parte din sortimentul cu alune de ciocolată. Albastru este o migdală de ciocolată şi este cool. Domnişoara Verde este o bomboană de ciocolată neagră şi este cea seducătoare. Portocaliu este uşor nervos şi reprezintă gama de orez crocant (Pretzel), iar domnişoara Maro este "Chief Chocolate Officer" al bomboanelor cu lapte şi multă ciocolată. Cu toate că Verde era singurul caracter de sex feminin, în anul 2012 şi-a făcut apariţia la Super Bowl bomboana Maro, neabordabilă şi extrem de delicioasă.

La fel ca şi la desenele animate sau filmele tip animaţie, ai o anumită curiozitate perfect înţeleasă legată de vocea din spatele fiecărui personaj. Şi de data aceasta, o persoană umană oferă viaţă acestor bomboane şi fără ei, probabil ar lipsi ingredientul de bază: vocea. Probabil veţi recunoaşte o parte dintre actori. Personajul Roşu este însufleţit în prezent de actorul Billy West, cel care a dat viaţă şi altor personaje iubite de noi precum Bugs Bunny sau Buzz, albinuţa din reclama la Cheerios. Galben este redat de actorul american J.K. Simmons, care a jucat în numeroase filme cunoscute de noi printre care şi Spiderman. Albastru este interpretat de Robb Pruitt, domnişoara Verde de actriţa Cree Summer, iar Portocaliu de Eric Kirchberger. Ultimul personaj din familie, domnişoara Maro, este redată de cunoscuta actriţă Vanessa Williams care a jucat în serialul Desperate Housewives sau filmul Dance with Me.

5 reclame reprezentative

După un research, am selectat 5 reclame în mod aleatoriu care înfăţişează în lumina reflectoarelor aceste bomboane simpatice. La finalul articolului, puteţi veni cu completările personale în cazul în care v-au plăcut şi alte reclame în mod deosebit.

1. "Checkout" - USA



2. "Red Alert" - Franţa



3. Super Bowl 2012 - USA




4. "Devour" - USA



5. Starring William Levy :)



Pont: În această perioadă, puteţi găsi în supermarketuri o promoţie M&Ms în desfăşurare, unde aveţi posibilitatea de a achiziţiona o cană cu personajul Roşu sau Galben.

Spor la creativitate,

Disqus for Copywriteritza