29 aprilie 2013

Lansare "Cartea cu secrete noi"


Astăzi, la librăria Cărtureşti din Iulius Mall, a avut loc lansarea noii cărţi a lui Dragoş Alexa: "Cartea cu secrete noi" (de marketing, branding şi vânzări).


Pentru cei care nu ştiu, Dragoş a mai scris o carte care se numeşte "Cartea cu secrete" (de marketing, publicitate şi design grafic), carte pe care am primit-o în dar la workshop-urile PRbeta. Această carte se adresează mai mult juniorilor care doresc să îşi înceapă cariera în industria publicitară. Vorba vine, e un must read!


"Cartea cu secrete noi" este axată mai mult pe marketing şi pe branding, datorită experienţei câştigate de pe urma blogului său personal. Eu am observat deja evoluţia faţă de prima carte scrisă şi evident, publicul căreia i se adresează este de data aceasta mult mai larg. De abia aştept să o citesc!

Deşi a fost foarte cald, am rezistat până la final. A fost un eveniment frumos, cu oameni frumoşi, iar cei care au onorat cu prezenţa îmi vor da dreptate. Cu ocazia asta, m-am reîntâlnit şi cu o parte dintre colegii mei de la workshop-urile PRbeta, pe care nu-i mai văzusem de ceva timp şi mă bucur că i-am revăzut.

Aşadar, îi urez mult succes lui Dragoş cu noua carte şi la cât mai multe realizări de acest fel! Atunci când lansezi o carte, multă lume o aşteaptă şi pe următoarea, aşa că îi urez multă inspiraţie şi creativitate şi pe viitor!

Spor la creativitate,

27 aprilie 2013

Campanie cu dragoste de la Johnson&Johnson


Pentru cei care nu ştiu, Johnson&Johnson este o companie americană, care produce bunuri de larg consum (medicale şi farmaceutice) şi aparate medicale. A fost fondată în anul 1886, iar portofoliul companiei include produse cunoscute publicului precum Johnson's Baby, Clean&Clear, Neutrogena etc.

Împreună cu agenţia TBWA\Chiat\Day din America, compania J&J a lansat campania publicitară numită "For all you love" (tr. "Pentru tot ceea ce iubeşti"), care are ca şi cuvânt cheie iubirea.


După cum se poate observa şi în afişul de mai sus, campania mizează pe latura emoţională a publicului şi faptul că dragostea este sentimentul puternic care leagă oamenii. Copy-ul punctează foarte bine că iubirea este cel mai puternic lucru din lume, care se regăseşte în fiecare etapă a vieţii noastre. Indiferent de forma ei, fără dragoste nu am putea trăi, iar printul oferă explicaţii de rigoare în acest sens. O atingere, un zâmbet, o strângere de mână, un sărut sau poate un sentiment candid dau naştere iubirii, având un sens diferit din generaţie în generaţie.

Campania mai cuprinde 4 reclame care sunt accentuate prin vizualuri puternice, alcătuite din oameni şi momente de neuitat, dar şi printr-un coywriting creativ ce-ţi captează atenţia şi te face să reflectezi la fiecare cuvânt. 

Am selectat următorul spot:


VO-ul (voice over) feminin ne vorbeşte despre dragoste, iar împreună cu melodia din fundal, o altă versiune pentru "Sweet child o'mine", se completează reciproc. Reclama nu ne spune nimic nou despre iubire, însă imaginile şi tonalitatea aleasă îmi transmit un sentiment plăcut şi îmi aduc zâmbetul pe buze în finalul spotului. Prin cuvinte şi imagini de efect, au creat o poveste în jurul produsului. Produsul va fi acolo ca să surprindă toate momentele speciale, stările şi sentimentele pe care iubirea le generează. Astfel, brandul crede şi susţine dragostea de toate felurile prin sloganul "For all you love".

Restul reclamelor le puteţi viziona pe site-ul companiei.

Ce părere aveţi de această campanie?

Spor la creativitate,

20 aprilie 2013

3 modalităţi noi de promovare pe Facebook


Facebook este o reţea socială de promovare online pe care brandurile ar trebui să o utilizeze pe termen lung, atât pentru engagementul publicului, cât şi pentru a construi o comunitate în jurul produsului. Această reţea socială se află într-o continuă dezvoltare, probabil datorită acestui lucru va oferi mereu perspective şi instrumente noi utilizatorilor şi firmelor. Astfel, o simplă poză sau o postare oarecare nu sunt suficiente pentru a capta atenţia consumatorilor şi a-i face să revină, de aceea brandurile trebuie să găsească în permanenţă modalităţi creative pentru a-şi promova produsul.

În ultima vreme, am urmărit activitatea unor branduri pe Facebook. Mi-a făcut plăcere să descopăr noi tehnici de promovare a produselor şi metode de entertaining pentru fani, venind din partea brandurilor străine şi româneşti deopotrivă. Să începem.

1. Motto-uri proprii

Cea mai interesantă şi creativă metodă de promovare a brandurilor pe Facebook mi s-a părut construirea unor mesaje şi citate proprii însoţite de logo-ul brandului respectiv. Branduri precum Milka, Oreo, Sânge de Taur, Tic Tac, au înţeles că se pune mare preţ pe originalitate în orice situaţie. Cu toţii ştim că plagiatul în mediul online naşte o adevărată criză de PR, care nu va fi uitată prea repede de public. La cea mai mică greşeală, întotdeauna se va găsi cineva care să arunce primul cu piatra. Până la urmă, este vorba despre a întreţine imaginea şi reputaţia unui brand.

Mesaje simple sau cu o notă de amuzament sunt extrem de eficiente şi după cum am văzut, sunt pe placul utilizatorilor de pe Facebook. În plus, nu necesită mult efort din partea brandului.














2. Menţionarea fanilor

Modalitatea prin care un utilizator oferă un comentariu la postarea de pe pagina unui brand, validează sau nu acel mesaj transmis. Iată că unele branduri au mers mai departe de atât. Fanii lor înseamnă mai mult decât un simplu utilizator care oferă like unei pagini de brand. Odată ce ai atras un utilizator pe pagina ta, trebuie să-i menţii în permanenţă atenţia prin mijloace creative. Iar realizarea unui afiş cu un comentariu interesant al unui fan promovat în mod public, poate fi răspunsul cel mai bun. 

Câteva exemple de branduri care oferă o atenţie specială publicului său: Oreo, Doncafe, Nivea etc.














3. Implicarea fanilor

Cu toţii ştim de Skittles şi ne place la nebunie, iar această părere este împărtăşită şi de fanii de pe Facebook. Brandul promovează un fan în fiecare zi de luni şi iubirea lui pentru produs. Ce metodă poate fi mai eficientă decât dedicarea unei zile speciale pentru un fan? În acest mod, Skittles a testat creativitatea şi dedicarea lui pentru acest produs, iar acesta s-a bucurat de atenţie în mediul online.


Oreo este un alt brand care cu puţină creativitate, s-a făcut remarcat foarte uşor de către publicul iubitor de Facebook. Au inventat "Rules of the dunk" şi astfel, au cerut ajutorul fanilor săi. Povestea despre procedeul în care se mănâncă biscuiţii Oreo nu se va termina niciodată tocmai datorită fanilor, care întreţin în acest mod deviza brandului. Pe mine m-a convins!



Aplicaţiile de pe Facebook costă câteva sute de euro şi implică multe alte lucruri: timp, efort etc. În schimb, o metodă simplă, dar eficientă de realizare a unui concurs care să atragă interesul şi să implice fanii poate fi completarea unei propoziţii care să implice produsul respectiv, jocuri de tip rebus etc. Printre brandurile care au ales această metodă creativă de implicare a publicului său se numără Dero, Milka, Barilla.






sursă poze: Facebook

 Ce părere aveţi de aceste modalităţi de promovare?

Spor la creativitate,

16 aprilie 2013

Publicitatea în Italia


Italia este una dintre principalele atracţii turistice din întreaga lume. Cu siguranţă, este ţara care se află pe wish list-ul fiecăruia dintre noi şi trebuie vizitată neapărat cu prima ocazie.

Pe lângă obiectivele turistice şi culturale cu care Italia se mândreşte, deţine şi un adevărat portofoliu în care s-au născut branduri celebre, care ne-au captat atenţia prin serviciile oferite, dar şi prin imaginea lor impecabilă. Publicitatea din Italia reprezintă un adevărat imperiu al brandurilor, care oferă consumatorilor nu doar iluzii îmbrăcate în cuvinte şi în ambalaj, dar şi grijă şi atenţie faţă de nevoile lor. 

Conform statisticilor Nielsen, putem observa că televiziunea se află printre preferinţele italienilor şi asta probabil, datorită emisiunilor interactive pe care acestea le oferă. Astfel, chiar dacă investiţia în acest segment este uriaşă, are fundamente temeinice. Cu toate că tehnologia avansează pe zi ce trece şi Internetul este la îndemână aproape pentru oricine, în orice loc, acesta ocupă doar poziţia a patra în investiţiile de pe piaţa publicitară.



Aşadar, numeroase branduri cunoscute de noi toţi, fac ca Italia să strălucească din fiecare unghi şi ne invită să o descoperim pas cu pas. Sunt branduri clădite cu grijă în timp, pe care cu siguranţă le cunoaşteţi, le iubiţi sau vă doriţi să le aveţi cât mai aproape. Datorită lor, publicitatea din Italia va avea mereu un cuvânt de spus.
  • Colecţiile designerilor italieni, pe care le urmărim fascinaţi în fiecare sezon pe podiumuri şi la cele mai importante festivaluri de modă: Versace, Prada, Valentino, Giorgio Armani etc.  
  • Produse sportive: Lotto, Kappa, Fila, Benetton
  • Luxoasele automobile: Ferrari, Lamborghini, Maserati
  • Branduri preţioase: Bulgari 
  • Segmentul horeca: Martini, Campari, Peroni, Lavazza, Illy, Barilla etc.
  • Printre cele mai gustoase produse, după care ne topim: Ferrero Rocher, Raffaello, Nutella şi lista poate continua. 
Un top 100 al celor mai scumpe branduri din Italia vă este detaliat aici.

Am ales să vă prezint două branduri care îmi plac foarte mult şi sunt considerate deja lovebrands de către italieni. Am decis că acestea sunt cele mai potrivite, pentru că nu v-am povestit prea multe despre ele pe blog până acum.

1. Barilla


Barilla este unul dintre brandurile mele preferate atât din punct de vedere al produsului în sine, cât şi al comunicării brandului. Produsul se află pe piaţă încă din anul 1877 şi se remarcă în primul rând prin calitate. Acest atribut al produsului l-am sesizat şi eu, ca şi consumator. Prin calitate, mă refer la faptul că pastele nu se lipesc şi nu se rup.

Preţul este mai mare faţă de alte branduri de paste făinoase, însă diversitatea şi calitatea îşi merită investiţia. Pe lângă gama bogată de paste în diferite forme, brandul pune la dispoziţie inclusiv produse pentru cei mici şi sosuri în diferite prezentări. De precizat că sortimentele de paste sunt numerotate (de exemplu, n.5), ceea ce înseamnă că unele paste sunt mai groase şi altele mai subţiri. Tot aici diferă şi timpul de fierbere, însă italienilor le plac mult pastele al dente.

Brandul este prezent atât în mediul offline, cât şi în online, având conturi de Facebook, Twitter şi Instagram bine promovate. Am remarcat promovarea creativă de pe Facebook, care prezintă interes pentru publicul din mediul online. Brandul promovează diferite evenimente din zonă (ştiu din surse sigure că pentru italieni, în fiecare zi este câte o sărbătoare), citate reprezentative etc. Acest lucru se poate observa şi în afişele selectate de mine. Tonul pe care-l abordează este unul cald, susţinut şi de sloganul Barilla: "Dove c'è Barilla c'è casa" ( tr. "Locul unde este Barilla înseamnă acasă").





Site-ul este dinamic şi bine realizat din punct de vedere vizual. Pe lângă asta, regăsim diversitatea şi toate informaţiile de care un consumator are nevoie: tipurile de paste existente, timpul potrivit de fierbere, o multitudine de reţete, materiale video etc.

În ceea ce privesc reclamele tv, am remarcat un spot în care creativitatea şi atenţia la detalii o face diferită faţă de comunicarea concurenţei. Mi se pare o abordare inovativă pe piaţa acestui segment, în care VO (voice over-ul) ne introduce într-o poveste, astfel că brandul este umanizat şi ne trezeşte amintiri plăcute, emoţii şi stări. Muzica din fundal te linişteşte şi se integrează perfect împreună cu restul detaliilor. Ideea creativă merge pe latura emoţională, lucru care face brandul să fie mai accesibil în sufletele consumatorilor.



2. Mulino Bianco 


Nu este un brand cunoscut la noi, însă în Italia este un produs care are foarte mare succes în rândul oricărei persoane, indiferent de vârstă. Brandul este utilizat de italieni în special la prima masă a zilei (la ei se numeşte prima colazione), deoarece oferă o gamă variată: pâine, biscuiţi, iaurturi, băuturi etc.

Strategia de comunicare merge pe o linie unitară şi constantă. Aşadar, toate spoturile, afişele şi mesajele de publicitate sunt desenate într-o formă prietenoasă şi sunt parcă desprinse din povestea brandului. Numele "Mulino Bianco" semnifică "moară de vânt albă", un nume potrivit cu istoria de peste 40 de ani a brandului şi cu faptul că produsele sunt concepute după metode clasice.

Produsul este prezent pe majoritatea canalelor de comunicare, inclusiv în mediul online prin intermediul Facebook şi Twitter, unde brandul interacţionează în mod constant cu publicul său. Tot aici, brandul afişează o imagine prietenoasă şi unică, în comparaţie cu alte produse. La fel ca şi brandul Barilla, nu uită nici o zi importantă din calendar pentru o promovare ieşită din comun. Mesaje simple, însă de efect.




Şi în cazul acestui brand, site-ul te invită să descoperi lumea produsului, datorită designului profi şi friendly. Regăsim aici toate informaţiile de care avem nevoie despre produs, inclusiv jocuri pentru mămici, cu ajutorul cărora să descoperi ce produs ar fi potrivit pentru copilul tău, o aplicaţie care îţi calculează caloriile produselor etc. Este un site educaţional, dar şi interactiv şi satisface orice cerinţă.

Reclama pe care am ales-o prezintă povestea brandului, în care prima parte este desenată, iar a doua este continuată în viaţa reală prin apariţia membrilor familiei. Spotul doreşte să ne prezinte ceea ce se ascunde în spatele acestui produs şi faptul că ingredientele folosite sunt proaspete şi de cea mai bună calitate.


surse foto: Facebook şi arhiva personală

Spor la creativitate,

4 aprilie 2013

5 reclame care ne fac să zâmbim


Indiferent în ce zi din săptămână ne aflăm, un lucru este cert: avem nevoie de oameni sau de anumite lucruri care să ne facă să zâmbim şi să ne facă ziua mai frumoasă. Am dreptate?


În cazul de faţă, publicitatea poate lua mai multe forme, ca să atragă publicul şi să-i capteze atenţia preţ de 60 de secunde. Astfel, în ceea ce priveşte reclama, poate seduce consumatorul printr-un mesaj provocator, să-l sensibilizeze cu ajutorul unei imagini cu impact emoţional şi un copy profund, sau poate să-l amuze printr-o situaţie haioasă. Cu toate acestea, nu există reţeta perfectă şi nici categoria de reclamă care să vândă cel mai bine. Depinde de produs, de mesajul construit, de creativitate etc. Eu ţin foarte mult la povestea ilustrată în reclamă, v-am mai zis, aşa că reclama nu contează dacă e neapărat funny sau nu.

Acestea fiind spuse, vreau să vă arăt câteva reclame simpatice, care îmi aduc zâmbetul pe buze de fiecare dată când le vizionez. Îmi doresc să vă aducă şi vouă zâmbetul pe buze, indiferent de cum a decurs ziua aceasta pentru voi. Reclamele au doza potrivită de element funny, iar datorită acestui lucru sunt catchy şi vă schimbă cu uşurinţă starea. Sper să vă placă!

1. Carlsberg

Această reclamă la bere este ingenioasă datorită copywriting-ului. Iniţial nu ştii despre ce este vorba, te face suficient de curios încât să urmăreşti continuarea, iar la final, situaţia se răstoarnă în mod neaşteptat. După cum spuneam, îmi aduce zâmbetul pe buze datorită comicului de situaţie.



2. Coca-Cola

O reclamă recentă la Coca-Cola, în care desfăşurarea acţiunii are finalitate amuzantă. Cred că situaţiile în care ne amuzăm pe seama celuilalt, cu o anumită limită bineînţeles, ne vor face mereu să zâmbim.




3. Oreo

Este clar că reclamele la Oreo sunt extrem de simpatice datorită procedeului amuzant prin care se mănâncă biscuitele respectiv. Dacă mai adaugi la asta şi un copy creativ, va rezulta o reclamă la care vei zâmbi instantaneu.



4. Nestlé Cini Minis

Această reclamă la Cini Minis este jucăuşă şi amuzantă în acelaşi timp. Cu siguranţă, este una dintre cele mai reuşite reclame din acest segment.

 
5. Le Trefle

Probabil ştiţi spotul de mai jos. Ce îmi place este abordarea creativă a acestui produs şi acel strop de amuzament pe care ni-l livrează. După părerea mea, punctează extrem de bine faptul că tehnologia nu poate înlocui chiar orice obiect din viaţa noastră. Aşadar, un lucru să fie clar: hârtia va avea mereu un viitor. :)


Pe voi ce reclame vă fac să zâmbiţi?

Spor la creativitate,

2 aprilie 2013

Crystal Glamour şi frumuseţea în publicitate


Cine mă cunoaşte ştie: cum îmi place publicitatea şi scrisul, la fel de mult îmi plac şi bijuteriile! Motivul principal nu este pentru că sunt femeie, ci pentru că îmi place să mă răsfăţ, să fiu o persoană îngrijită atât în interior, cât şi în exterior. 

sursa Pinterest

David Riesman spunea la un moment dat că "ceea ce se cere astăzi cel mai mult nu este o maşină, o avere, ci o personalitate". În primă fază, ne deosebim de ceilalţi oameni din jurul nostru prin aspectul exterior, iar mai apoi, pe măsură ce cunoaştem o persoană mai bine, prin aspectul interior. Aşadar, folosirea accesoriilor în viaţa noastră ne conturează o personalitate unică, la nivel vizual.

Publicitatea din industria modei şi beauty m-au atras mereu. Mi-ar plăcea enorm de mult să scriu texte şi slogane pentru un brand de modă, sau pentru o firmă de bijuterii. Îmi pare ofertant şi challanging în acelaşi timp. Cu toate că publicitatea pe această nişă este destul de competitivă atât în mediul offline, cât şi în online, cred că CrystalGlamour.ro iese din ce în ce mai mult din mulţime. Aşa că să o luăm pe rând.

1. Naming, logo, slogan


Numele Crystal Glamour este preţios şi aduce un strop de strălucire imaginii de ansamblu. Îmi place simplitatea logo-ului Crystal Glamour, având un font aerisit şi plăcut vizual. Logo-ul este însoţit şi de o imagine specifică, un ochi acoperit cu cristale, care m-a dus cu gândul din prima la zicala "frumuseţea este în ochii celui care priveşte". Astfel, creativitatea constă tocmai în această asociere. Sloganul "Străluceşte în fiecare zi" este potrivit atât acestui brand, prin bijuteriile preţioase din cristale swarovski, cât şi acestui domeniu în general. Este scurt şi uşor de reţinut de către oricine.

2. Site

Site-ul nu îmi pare ieşit din comun, sau având efecte vizuale de mare impact. Însă, ce apreciez este că găsesc butoanele de social media în partea de sus a paginii, la îndemâna oricui, iar eu ţin foarte mult la acest aspect. Culorile fonturilor de pe site nu le simpatizez aşa de mult, însă mă bucur că nu au exagerat cu culorile şi există o balanţă între ele şi imaginea de ansamblu a acestui site de profil. De asemena, am observat că mereu lansează diferite promoţii interesante, atât pe site, cât şi în promovarea aferentă de pe Facebook. Cine nu ar aprecia asemenea oferte tentante, în special când este vorba despre bijuterii? :)

3. Oferta de produse

După cum veţi observa, oferta lor de produse este foarte bogată. Chiar dacă gusturile diferă, nu ai cum să nu găseşti un produs pe placul tău.

Recunosc oficial că îmi doresc de foarte mult timp această bijuterie superbă de mai jos, un colier cu inimă roşie care îmi face în permanenţă cu ochiul, în special în news feed. În general, nu ies din casă fără cercei, ceas şi inelul preferat. Câteodată mai port şi coliere, aşa că trebuie neaparat să-mi completez colecţia cu această frumuseţe. Cum nu sunt o persoană răbdătoare, dacă nu se simte nimeni din jurul meu, mi-o voi achiziţiona singură în cel mai scurt timp. :)


Ce părere aveţi de alegerea mea? Care sunt bijuteriile pe care le purtaţi voi cel mai des?

Spor la creativitate,

Disqus for Copywriteritza