19 iulie 2013

5 reclame la Vodafone care îmi plac


După postarea precedentă, cu cele 5 reclame publicitare la Cosmote, am zis că este momentul oportun să selectez şi 5 reclame Vodafone care mi-au atras atenţia în mod deosebit. Precizez că aceste reclame publicitare sunt atât naţionale, cât şi internaţionale, iar unde va fi cazul voi preciza acest lucru. 

Vodafone este una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din întreaga lume, fiind prezentă în Europa, Africa, Asia sau Statele Unite. În ceea ce priveşte publicitatea, consider că brandul a avut multe lucruri de spus în ultimii ani, în care s-a asociat cu vedete locale sau a susţinut cauze sociale. Vă mai amintiţi de seria de reclame Maximia şi de ce se întâmplă la prima întâlnire? :) În articolul trecut, am observat că serviciul Cosmote pune accentul pe latura emoţională, conturează o poveste în jurul oamenilor şi a felului în care aceştia comunică cu cei din jur, însă cei de la Vodafone se promovează diferit. Modul lor de comunicare general este strâns legat de comunitate şi activităţile sociale pe care le întreprind anual prin Fundaţia Vodafone. Scopul acestei fundaţii este să ajute oamenii şi să susţină comunităţile locale prin programe de responsabilitate socială. Veţi descoperi mai multe în reclamele selectate de mine.


1. Împreună suntem mai puternici

Este una dintre reclamele mele preferate de la Vodafone, datorită sincerităţii şi realităţii exprimate prin copywriting. Spotul face parte din campania "Vodafone aduce împreună oamenii care cred în mai bine. Împreună suntem mai puternici", lansată în anul 2012. 


Reclama începe cu un fundal sonor de muzică clasică şi înfăţişează în prim plan un bărbat care face jogging. Pe parcurs, sunt surprinse imagini dintr-un oraş şi viaţa oamenilor de zi cu zi. Tonul vocii din reclamă este unul empatic şi personal, fiind unitar cu povestea campaniei Vodafone. Naratorul oferă impresia că vorbeşte din perspectiva unei persoane cu experienţă de viaţă, care a trecut prin etapele amintite în spot. Ideea creativă utilizată este sugestia, deoarece voice over-ul prezintă felii de viaţă, situaţii cu care ne confruntăm în viaţa cotidiană şi care te fac să reflectezi asupra adevărului prezentat de narator.

2. "Învaţă să acorzi primul ajutor"

Este o altă reclamă la Vodafone, prin fundaţia de care vă vorbeam. Asociaţia React împreună cu Vodafone au lansat campania "O viaţă poate depinde de tine", de conştientizare şi educare în acordarea primului ajutor. Spotul ilustrează un bărbat care evocă amintiri legate de o întâmplare, în care n-a reuşit să ofere primul ajutor. Amintirile sunt însoţite de prezenţa apei, care apare din senin în orice loc frecventat de personaj. Este important să învăţăm cum să acordăm primul ajutor, pentru că niciodată nu ştii când vei avea nevoie de aceste cunoştinţe, care pot salva vieţi omeneşti. Chiar dacă poate nu avem nevoie acum de asta, ne vom confrunta cu situaţii în viaţă, care ne vor cere mult mai mult decât prezenţa ca şi simplu trecător. Vodafone mizează pe această reclamă emoţionantă, care să ne facă să conştientizăm importanţa esenţială a unei vieţi.


3. "Nu suna iresponsabil la 112"


Ţin minte că în perioada în care eram elevă la şcoala generală, mulţi copii sunau nejustificat la ambulanţă, poliţie sau chiar pompieri de pe telefonul şcolii. Până în ziua în care s-a decis depistarea tuturor apelurilor şi unii dintre ei nu au mai scăpat. Această situaţie de teribilism este evidenţiată şi prin reclama Vodafone, împreună cu Asociaţia React. La fel ca în reclama de mai sus, acesta este un alt caz social care necesită atenţia publicului. Prin intermediul campaniei "O viaţă poate depinde de tine", spotul ne relatează importanţa unei vieţi omeneşti. Prin sloganul reclamei "Nu suna iresponsabil la 112", trebuie să conştientizăm faptul că nu ne putem juca cu apelurile la aceste instituţii, deoarece din cauza noastră putem pune în pericol viaţa oamenilor care chiar au nevoie de ajutor.



4. The Kiss

Aceasta este o reclamă realizată de agenţia de publicitate Grey din Londra pentru Vodafone. Spotul are un impact mare prin imaginile prezentate, care trec de la o stare la alta, de la un moment la altul, de la o vârstă la alta. Fundalul este reprezentat printr-o piesă de pian, care alternează de la ritmuri rapide la cele lente, în funcţie de stările exprimate de cele două personaje. Mesajul reclamei publicitare este că lucrurile bune ar trebui să dureze o veşnicie, prin corelaţia cu lansarea noului pachet Vodafone Red, care oferă minute şi mesaje nelimitate. Această opţiune ne oferă posibilitatea de a profita de fiecare moment, pentru a vorbi mereu cu persoanele dragi nouă.



5. Mayfly


Mayfly este o altă reclamă Vodafone care a apărut la nivel internaţional. Ideea creativă a reclamei este înfăţişată prin prezentarea unei muşte efemere (ephemeroptera) şi a vieţii sale pe Pământ. Naratorul ne spune că durata medie a vieţii unei muşte este de o zi, cu toate acestea ea îşi trăieşte viaţa prin lucrurile pe care le iubeşte şi savurează fiecare moment la maxim. Povestea reclamei este o lecţie pentru fiecare dintre noi, la fel cum susţine şi naratorul. Dacă am trăi viaţa în mod plenar în fiecare zi, aşa cum o face această insectă fragilă, am avea o viaţă frumoasă. Acesta este mesajul de final al spotului, un îndemn pentru a ne trăi viaţa din plin acum. Fundalul muzical este evidenţiat prin instrumentalul piesei "The love song", interpretată de K-OS. Cu ajutorul muzicii, al imaginilor şi al poveştii, este o reclamă reuşită, care ne captează atenţia.


Vouă care reclamă la Vodafone vă place mai mult?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza