26 iunie 2013

5 reclame de la Cosmote care îmi plac


Categoria serviciilor de comunicaţii este extrem de complexă, în ceea ce priveşte produsele pe care trebuie să le comunice şi publicul diferit căruia i se adresează. Fiecare serviciu are un target specific, care necesită un ton de adresare şi un canal de comunicare diferite. În acest segment, este destul de greu să vinzi, să convingi consumatorul să apeleze la un anumit tip de serviciu. Spun acest lucru din mai multe motive: consumatorul poate deţine un serviciu de comunicaţie concurent, chiar dacă îl convinge o reclamă îi este greu să schimbe reţeaua odată ce s-a obişnuit cu ea, poate majoritatea prietenilor săi utilizează aceeaşi reţea cu a sa, iar lista poate continua. Cu toate acestea, cred că este necesar să atragi atenţia consumatorilor prin canalul de comunicare specific, să alegi cu atenţie tonalitatea şi modul de adresare în funcţie de publicul căruia i te adresezi.


Concurenţa brandurilor din această categorie poate fi numărată pe degete, însă putem vorbi de o competiţie reală în privinţa abundenţei de oferte şi promoţii. Fiecare brand şi serviciu de comunicaţie încearcă să promoveze oferta cea mai ieftină, complexă sau atrăgătoare pentru a atrage cât mai mulţi abonaţi. Cred că este nevoie de creativitate şi de o bună cunoaştere a comportamentului uman.

Vreau să vă prezint 5 reclame de la Cosmote care personal îmi plac şi cred că şi-au atins scopul: acela de a atrage atenţia publicului căruia li se adresează. Ordinea lor este aleatorie.

1. "Spiriduşul"

Această reclamă porneşte de la ideea de a-i asculta mai mult pe cei din jurul tău. În ultimul timp, toţi suntem ocupaţi, grăbiţi şi timpul nostru este din ce în ce mai limitat. Spotul ne îndeamnă să încercăm să ascultăm mai mult, deoarece în acel moment înţelegem ce e cu adevărat important în viaţă. Lucrurile materiale vor fi mereu acolo, însă persoanele cele mai importante din viaţa noastră nu. Astfel, trebuie să le preţuim şi să le acordăm mai multă atenţie, pentru că din nefericire, viaţa este atât de scurtă!  Această idee creativă este accentuată prin ilustrarea unei fetiţe care aşteaptă cu nerăbdare să o sune tatăl ei. Copii sunt inocenţi şi poate cele mai sincere persoane din lume, iar adevărul lor ne surprinde de cele mai multe ori. Jocul cu zâna şi prinţesa este ilustrat de fetiţă şi mama sa, iar spiriduşul este de fapt tatăl. Piesa din fundal antrenează şi mai mult această poveste, numită "Smile" şi aparţine formaţiei Orba Squara. (au piese interesante) Reclama face parte din platforma de comunicare "Timp să ascultăm".



2. "Fluturele"

Spotul tv prezintă o situaţie cu care ne confruntăm tot mai des în ultimul timp. La fel ca şi în reclama precedentă, este accentuat faptul că nu mai avem timp şi răbdare să ascultăm. Pe o bancă, tatăl şi fiul pornesc o conversaţie de la vederea unui fluture. Acest fluture îi aminteşte tatălui o întâmplare din copilăria băiatului său, când acesta a întrebat de nenumărate ori ce este acela, iar tatăl i-a răspuns de fiecare dată că este un fluture. Aşadar, prin intermediul acestei reclame, Cosmote ne oferă o opţiune cu ajutorul căreia să găsim timpul necesar pentru a comunica cu oamenii din jurul nostru. Când am văzut prima oară această reclamă, am înghiţit în sec, pentru că m-am simţit cu musca pe căciulă. Într-o altă situaţie am reacţionat la fel ca şi tânărul din reclamă şi apoi am regretat întâmplarea. Spotul este preluat după scurtmetrajul "What is that?" şi este realizat de acelaşi regizor grec Konstantin Pilavios pentru compania greacă Cosmote.



3. "Profesoara"

Cea mai nouă reclamă de la Cosmote, care ilustrează o altă poveste. Şi mie îmi plac poveştile. O clasă de elevi îi face un cadou profesoarei de limba română de ziua ei, un mesaj al actorului Radu Beligan. Spotul ne transmite două lucruri: unii profesori sunt atât de buni în meseria lor, încât ar trebui să le fim recunoscători pentru ajutorul lor în formarea noastră intelectuală şi faptul că modul în care comunicăm cu cei din jurul nostru le poate transforma complet ziua. De aceea, "felul în care le spunem transformă cuvintele în poveşti şi n-ar trebui să avem limite în a face acest lucru." Cu ajutorul acestei reclame, Cosmote m-a convins încă o dată de capacitatea de a transmite un mesaj real către public, prin intermediul unei situaţii emoţionante.



4. "Aurora"

Acest spot porneşte de la povestea aurorei borealis spusă de un tată celor doi copii, înainte de culcare. Aparent nimic ieşit din comun, însă sfârşitul reclamei ne surprinde prin dezvăluirea faptului că tatăl respectiv se află într-un scaun cu rotile. Astfel, finalul reclamei oferă un impact emoţional puternic publicului. Cosmote mizează în continuare pe ideea creativă de poveste spusă atât prin intermediul reclamei, cât şi prin serviciile pe care le oferă: "Ascultând poveştile lumii, putem scrie propria noastră poveste." Spotul promovează noile abonamente ale brandului, alegeri variate pentru a satisface orice preferinţe. Aşadar, dacă Orange comunică situaţii comune care ne aduc cu zâmbetul pe buze şi melodii din reclame care ni se imprimă uşor în memorie, Cosmote a ales trasmiterea unor poveşti, cu ajutorul unor întâmplări reale.



5. "Stiloul"

Reclama "Stiloul" prezintă oferta platformei de business ale brandului. Ideea creativă folosită este potrivită pentru acest tip de serviciu. Spotul porneşte de la ideea că este important cu ce scrii şi pe ce scrii în întâlnirile de afaceri. Astfel, sunt analizate câteva instrumente de scris: creionul, pixul şi stiloul prin prisma a ceea ce transmit oamenilor din jur. Explicaţiile sunt redate de VO-ul (Voice Over) de sex masculin care la sfârşitul reclamei, prezintă oferta curentă a brandului pentru pachetul "business". Sloganul "Lumea noastră eşti tu" apare la finalul fiecărei reclame şi sugerează importanţa oamenilor şi modul lor de comunicare, două lucruri primordiale pentru acest brand.



Vouă care reclamă Cosmote v-a atras atenţia în mod special?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza