20 aprilie 2013

3 modalităţi noi de promovare pe Facebook


Facebook este o reţea socială de promovare online pe care brandurile ar trebui să o utilizeze pe termen lung, atât pentru engagementul publicului, cât şi pentru a construi o comunitate în jurul produsului. Această reţea socială se află într-o continuă dezvoltare, probabil datorită acestui lucru va oferi mereu perspective şi instrumente noi utilizatorilor şi firmelor. Astfel, o simplă poză sau o postare oarecare nu sunt suficiente pentru a capta atenţia consumatorilor şi a-i face să revină, de aceea brandurile trebuie să găsească în permanenţă modalităţi creative pentru a-şi promova produsul.

În ultima vreme, am urmărit activitatea unor branduri pe Facebook. Mi-a făcut plăcere să descopăr noi tehnici de promovare a produselor şi metode de entertaining pentru fani, venind din partea brandurilor străine şi româneşti deopotrivă. Să începem.

1. Motto-uri proprii

Cea mai interesantă şi creativă metodă de promovare a brandurilor pe Facebook mi s-a părut construirea unor mesaje şi citate proprii însoţite de logo-ul brandului respectiv. Branduri precum Milka, Oreo, Sânge de Taur, Tic Tac, au înţeles că se pune mare preţ pe originalitate în orice situaţie. Cu toţii ştim că plagiatul în mediul online naşte o adevărată criză de PR, care nu va fi uitată prea repede de public. La cea mai mică greşeală, întotdeauna se va găsi cineva care să arunce primul cu piatra. Până la urmă, este vorba despre a întreţine imaginea şi reputaţia unui brand.

Mesaje simple sau cu o notă de amuzament sunt extrem de eficiente şi după cum am văzut, sunt pe placul utilizatorilor de pe Facebook. În plus, nu necesită mult efort din partea brandului.














2. Menţionarea fanilor

Modalitatea prin care un utilizator oferă un comentariu la postarea de pe pagina unui brand, validează sau nu acel mesaj transmis. Iată că unele branduri au mers mai departe de atât. Fanii lor înseamnă mai mult decât un simplu utilizator care oferă like unei pagini de brand. Odată ce ai atras un utilizator pe pagina ta, trebuie să-i menţii în permanenţă atenţia prin mijloace creative. Iar realizarea unui afiş cu un comentariu interesant al unui fan promovat în mod public, poate fi răspunsul cel mai bun. 

Câteva exemple de branduri care oferă o atenţie specială publicului său: Oreo, Doncafe, Nivea etc.














3. Implicarea fanilor

Cu toţii ştim de Skittles şi ne place la nebunie, iar această părere este împărtăşită şi de fanii de pe Facebook. Brandul promovează un fan în fiecare zi de luni şi iubirea lui pentru produs. Ce metodă poate fi mai eficientă decât dedicarea unei zile speciale pentru un fan? În acest mod, Skittles a testat creativitatea şi dedicarea lui pentru acest produs, iar acesta s-a bucurat de atenţie în mediul online.


Oreo este un alt brand care cu puţină creativitate, s-a făcut remarcat foarte uşor de către publicul iubitor de Facebook. Au inventat "Rules of the dunk" şi astfel, au cerut ajutorul fanilor săi. Povestea despre procedeul în care se mănâncă biscuiţii Oreo nu se va termina niciodată tocmai datorită fanilor, care întreţin în acest mod deviza brandului. Pe mine m-a convins!



Aplicaţiile de pe Facebook costă câteva sute de euro şi implică multe alte lucruri: timp, efort etc. În schimb, o metodă simplă, dar eficientă de realizare a unui concurs care să atragă interesul şi să implice fanii poate fi completarea unei propoziţii care să implice produsul respectiv, jocuri de tip rebus etc. Printre brandurile care au ales această metodă creativă de implicare a publicului său se numără Dero, Milka, Barilla.






sursă poze: Facebook

 Ce părere aveţi de aceste modalităţi de promovare?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza