13 decembrie 2012

Un event dedicat Instagramului


Seara trecută am fost la prima conferinţă dedicată Instagramului din România, numită creativ "Instagramology", organizată de Katai Robi. Speakeri au fost Dragoş Alexa (consultant de marketing şi branding), Alina Crâncău (specialist PR online la Farmec), Marian Hurducaş (Communication Manager la Respect Media) şi Dragoş Luduşan (fotograf). Pe primii doi i-am mai întâlnit şi pe la alte evenimente şi de aceea, m-am bucurat să îi revăd acum. Evenimentul în sine a adus noutate şi mi-a stârnit curiozitatea ca o reacţie imediată, astfel încât am zis "trebuie să fiu acolo!" şi bine am făcut că am mers. 


În caz că nu aţi auzit (deşi nu prea cred), Instagram este o aplicaţie gratuită de photo sharing, realizată pentru telefoanele mobile şi a apărut în anul 2010. În aprilie 2012, Facebook a făcut cea mai mare achiziţie de până acum, cumpărând această aplicaţie pentru 1 miliard de dolari. Câteva statistici ne-au fost prezentate şi în cadrul conferinţei de către Dragoş Alexa şi care cred că spun totul în câteva cifre:

Primii 100.000.000 de utilizatori: Twitter 5 ani
                                                   Fb      4 ani
                                                   Insta   2 ani

Marian Hurducaş a realizat o descriere din perspectivă proprie a unui profil de user instagramist şi ne-a arătat câteva exemple creative de poze, inclusiv câteva din arhiva personală.


Apoi, a urmat fotograful Dragoş Luduşan care ne-a povestit despre cum vede el arta fotografiei şi creativitatea aplicată în acest caz. Mi-a plăcut mult ce a spus la un moment dat, că îi place să se imagineze în postura celui pozat atunci când realizează poza respectivă şi faptul că simte că fotografiile îi sunt dăruite.


Dragoş Alexa ne-a vorbit despre Instagram din perspectiva unei companii şi cum ar trebui să folosească aceasta o asemenea aplicaţie, pentru a crea o legătură cu publicul său. Utilizatorii de Instagram au un simţ artistic dezvoltat, astfel că un brand trebuie să creeze prin vizual o legătură emoţională incipientă, care mai apoi trebuie fortificată printr-un alt gen de conţinut. Cu toate că Instagramul "şopteşte" product placement, ar trebui să avem grijă să nu apară acel brand burnout (să nu postezi doar poze cu produsul tău). Dragoş ne-a dat şi câteva exemple de branduri internaţionale care au început să folosească această aplicaţie din ce în ce mai serios, cum ar fi Tifanny ("TrueLovePictures") sau Levi's (concurs foto)


Mi-a plăcut mult această afirmaţie: "să pui accent pe imagini "wordless", dar să te foloseşti de titluri ca să dai valoare compoziţiei." Până la urmă, nu trebuie să uităm că este foarte important ce postezi, la fel ca şi în celălalte reţele sociale. 

Alina Crâncău a adjudecat încă de la primul slide: Farmec + Instagram = Love şi ne-a vorbit despre cum brandul se adaptează din mers noilor trenduri din mediul online.


Surpriza serii a venit la sfârşit, când Robi a anunţat că lansează primul e-book despre Instagram din România şi de care noi participanţii vom avea parte în mod exclusiv.


Îl felicit pentru idee şi pentru conferinţa organizată, care a ieşit foarte bine şi am aflat multe lucruri noi despre această aplicaţie.

În caz că vă întrebaţi, pozele sunt din arhiva mea personală. Le-aş fi pus direct pe Instagram, dar din păcate nu am un telefon atât de deştept. :)

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza