21 noiembrie 2012

Analiză de produs: Fruzu


Mă gândesc zilnic la cum aş putea să ofer ceva nou prin blogul meu, pentru că îmi place ideea de inovaţie şi îmi doresc să-mi informez cititorii. Astfel, pe lângă analizele de reclame/campanii pe care le făceam de obicei, am să încep de acum înainte prin a face analize de produs. Veţi vedea imediat despre ce este vorba.

La workshop-ul de la PR Beta cu Dragoş Alexa, s-a tot vorbit despre noul iaurt Fruzu, produs de Albalact. Aproape toată lumea ştia despre ce e vorba, numai eu nu. (shame on me, viitor om de publicitate) Evident că în seara aceea, curioasă fiind, am intrat în primul supermarket din drum să cercetez raionul de iaurturi. Am dat peste subsemnatul Fruzu, în duo pack, la un preţ cam măricel, dar am făcut o excepţie. În cazul acesta, trebuie să testezi produsul respectiv, ca să vorbeşti în cunoştinţă de cauză. Şi asta am făcut.

1. Naming, logo, slogan

"Fruzu" este un nume scurt, uşor de memorat, astfel încât rămâne întipărit cu uşurinţă în mintea consumatorului. Logo-ul este simplu, curat şi este precedat de acea baghetă care sugerează noutatea produsului şi rapiditatea cu care îl mănânci, la fel cum se prezintă şi pe site: "pentru că e gata cât ai zice Fruzu."
Sloganul "iaurtul care se întoarce" relevă procedeul prin care se consumă acest produs, ce se diferenţiază din start de restul competiţiei.


2. Ambalaj

Orice produs pe care îl cumpărăm, trebuie să ne atragă în primul rând prin ambalaj, fiind prima imagine care rămâne întipărită în mintea consumatorului. După cum se poate vedea şi în imaginile de mai jos, produsul este la pachet şi conţine două iaurturi. Există mai multe sortimente şi anume iaurt cu zmeură, căpşuni şi fructe de pădure. Eu mi-am luat cu topping de zmeură.


Ambalajul are şi o parte de neconvenţional, prin apariţia acelor QR codes, care fac trimitere la site-ul produsului. În plus, pachetul şi ambalajul produsului conţin explicaţia despre cum se mănâncă acest iaurt, având sistemul inedit de întoarcere.



3. Produs
  • Puncte tari: ambalajul inovativ (există un ritual după care se papă iaurtul), gust super fin şi dulce
  • Puncte slabe: preţul (aproximativ 6 ron) 
     
    Aşadar, acesta este ritualul:
    Pasul 1
 Pasul 2
 Pasul 3

Întoarcerea mi s-a părut puţin mai grea la început, dar cu puţină insistenţă, am reuşit într-un final.

4. Site

Iaurtul beneficiază de un site integrat, foarte complex şi bine pus la punct. E o adevărată poveste în spatele produsului în sine, iar site-ul continuă povestea în mediul online, într-un mod interactiv pentru consumatori. Mie mi-a plăcut cel mai mult jocul de pe site: mi se pare creativ şi foarte fun. Trebuie să-l încercaţi!

În colţul din dreapta jos, apare încă o noutate: posibilitatea de a descărca un ringtone Fruzu.

5. Promovarea produsului

Reclama merge pe ideea de doi, de companie, având astfel o abordare friendly şi jucăuşă. În spaţiul din bucătărie, fiecare obiect îşi găseşte până la urmă perechea, chiar şi în privinţa oamenilor. Nimănui nu-i place să mănânce singur, am dreptate? 
VO (voice over-ul) feminin relatează o poveste simpatică în legătură cu obiectele existente în bucătărie şi le personifică, devenind "el" şi "ea". Felicitări agenţiei Next Advertising pentru ideea creativă!

Creativitatea produsului se regăseşte din multe puncte de vedere, iar inovaţia este una de succes, având în vedere că piaţa iaurturilor este suprasaturată.


Voi aţi încercat acest produs?

Spor la creativitate,

2 comentarii:

  1. Uite, ca sa vezi ca nu esti singura... eu stiam de produs, da nici eu nu-l incercasem. asa ca mi-am luat un duo - vorba ta, sa testam - si m-am amuzat teribil cu tot ritualul de intors iaurtul.

    Plus ca imi place ca au folosit fonturi de comic books pe folie/capac si pe cutie. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si a fost bun, asa-i? Eu urmatoarea zi mi-am mai luat un pachet :)

      Ștergere

Disqus for Copywriteritza