Cu toate că Internetul este la ora actuală cel mai
eficient instrument pentru publicitate şi promovare, televiziunea are şi ea un
impact destul de mare asupra telespectatorilor, folosind un
complex de elemente de comunicare: text/dialog, sunete, muzică, culori, imagini şi succesiuni de imagini
în mişcare, etc.
Reclama TV reprezintă povestea cap-coadă a unui produs promovat, care trebuie să transmită anumite stări şi sentimente consumatorilor,
cu scopul de a-i convinge şi de a induce comportamentul de consum.
Pornind de la o idee clară, reclama trebuie să fie fluidă şi să
construiască o poveste în care produsul atrage consumatorul în lumea sa.
Cu toţii ştim cum arată o reclamă TV, însă trebuie să mai
ştim că există mai multe tipuri de reclame TV:
- Testimonialul sau mărturia –
Spotul utilizează un
consumator obişnuit sau celebru care îşi spune părerea despre un anumit
produs. Alegerea acestei persoane trebuie să exprime credibilitate,
deoarece trebuie să existe o conexiune logică între produs şi
personalitatea aleasă.
- Demonstraţia – Reclama TV se concentrează pe modalitatea de a arăta beneficiile produsului prin demonstraţia concretă. Acest tip de reclamă este des întâlnit în reclamele la detergenţi.
- Vorbitorul – Spot în care acest vorbitor se adresează în mod direct consumatorilor, făcând demonstraţii de produs. Eroul este produsul, nu vorbitorul.
- Interviul cu consumatorii – Aceste tipuri de reclame folosesc oameni obişnuiţi, care transmit experienţa lor despre produs.
- Slice of life ( scenă de viaţă ) – Spotul prezintă realismul, simularea unui fragment din viaţa cotidiană, în care povestea şi personajele transmit mesajul persuasiv.
- Celebrity endorsement – Spotul în care succesul unei vedete este înfăţişat prin folosirea produsului respectiv. Este o modalitatea riscantă de promovare, deoarece transmite consumatorilor dependenţă prin imaginea şi reputaţia vedetei respective.
- Comparaţia – Spotul foloseşte comparaţia între două produse de acelaşi fel, sau între stiluri de viaţă asociate produselor. De exemplu, probabil ştiţi cu toţii vechiul război între Pepsi şi Coca-Cola sau între BMW şi Audi.
- Animaţia – Reclama TV foloseşte desenul animat sau tehnologia 3D.
Copywriterul şi unul din mentorii publicităţii, Raymond
Rubicam, spunea că “impactul
unei reclame este abilitatea sa de a zgudui indiferenţa receptorului şi de a-i
stimula mintea pentru a primi un mesaj de vânzare.”
Aşadar, nu este suficient ca reclama să fie creativă. Aceasta trebuie mai întâi
să atragă atenţia şi apoi să vândă produsul prezentat.
Acest articol este preluat şi pe Romanian Copywriter.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu