20 iunie 2012

A început Cannes Lions 2012


Un festival foarte important pentru industria publicitară din întreaga lume, iar o parte din câştigători au fost deja anunţaţi.
Anul trecut, campania "Noul ROM" a generat cu siguranţă foarte multe controverse, creând un buzz în on-line şi off-line parcă interminabil. Cu această campanie extrem de reuşită după părerea mea, care nu mi-a lezat absolut deloc orgoliul "naţional", agenţia de publicitate McCann Erickson a adus acasă 9 trofee. Nu a fost de ajuns, pentru că obţinerea unui premiu îţi recunoaşte munca, dar nu înseamnă că munca ta se opreşte aici. La sfârşitul anului trecut, undeva pe la jumătatea lunii noiembrie, brandul ROM a lovit din nou cu o nouă campanie de efect: "Românii sunt deştepţi", cu care a reuşit să schimbe imaginea ţării noastre cel puţin pe Internet, dacă nu chiar şi în off-line. Anul acesta la Cannes Lions, festivalul internaţional de creativitate, se pare că Franţa le-a adus din nou noroc creativilor de la McCann şi au reuşit să câştige Silver Lion la Categoria Direct Lions – Best Low Budget Campaign, pentru campania "Românii sunt deştepţi". Iată că "old things remain old" nu mai este valabil şi un brand tradiţional românesc poate să ţină pasul cu noile tehnologii, dacă are o strategie bine închegată.
Pe lângă brandul românesc ROM, a venit rândul şi unui alt brand să ne facă mândri: Enel România, o campanie producătoare de energie electrică. Saatchi & Saatchi este agenţia de publicitate care a realizat campania "Plant the bill" pentru acest brand, cu scopul de a convinge consumatorii să treacă pe modalitatea electronică de plată, reuşind să câştige bronzul la categoria PR Lions. Nu a fost o campanie wow, însă probabil spotul a avut eficacitate încât să producă suficient awarness.


După atâtea reuşite în publicitatea românească, îmi pare că publicitatea românească e ţara minunilor. :)

Un alt premiu important din categoria Creative Effectiveness a fost câştigat de brandul universal Unilever, o multinaţională care şi-a lăsat amprenta cu campania "AXE Excite". Mi-a plăcut enorm de mult ideea lor, cu îngerii care cad din cer. Îmi place că nu au rămas la clişeul cupidon şi săgeţile lui cu inimioare şi au mers mai departe de atât, folosindu-se din plin de creativitate.


Îmi place abordarea foarte reală a reclamei, iar fundalul muzical este foarte bine ales şi pare desprins din Rai. Apare şi un simbol, acela când îngerii practic îşi distrug aura, renunţând la lumea cerească pentru a savura o lume addictive, unde bărbaţii sunt irezistibili când folosesc AXE.
O altă reclamă AXE, uşor amuzantă, duce povestea primului spot puţin mai departe şi înfăţişează relaţia cotidiană dintre un pământean şi un înger. Din câte observăm, nu este deloc uşor. :)


Voi ce părere aveţi de câştigători?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza