14 ianuarie 2012

Why I (heart) advertising?


     De la prima mea postare pe acest blog au trecut câteva luni bune. Pentru cei care îmi citesc blogul, probabil ați observat că îmi place să postez tot felul de informații care au legătură directă cu publicitatea. Când m-am gândit să-mi fac și eu blog, a fost o decizie la care m-am gândit o săptămână întreagă. Nu am vrut să fiu "another blogger wannabee", sau să scriu pe blog ca într-un jurnal. Am vrut să fie ALTCEVA, am vrut să fie un blog de nișă, cu informații de calitate despre advertising. Nu am explicat aici în detaliu de ce în lumea advertising-ului mă simt ca acasă. Nu vreau neapărat să dau explicații în acest sens, ci mai degrabă să vă împărtășesc varianta mea, să vă spun cum am ajuns EU aici.
     Când am fost mică, părinții au avut mult de furcă cu mine. Pe lângă faptul că eram pretențioasă la mâncare și nu-mi plăcea de fel cum mă îmbrăca mama, i-am mai stresat pe ai mei și cu pasiunea mea pentru reclamele TV. Pot să zic că în familia mea, fenomenul de "zapping" ( tr. schimbarea rapidă a posturilor tv ) era la ordinea zilei. Îmi amintesc că seara, ne adunam cu toții ( mama, tata, frații mei și cu mine ) și ne uitam la televizor la filme. În momentul în care era pauza publicitară, ori se ridicau cu toții și-și găseau ceva treabă de făcut prin casă, ori puneau mâna pe telecomandă și începeau să schimbe canalul, moment în care mă enervau la culme. Fiind mezina familiei, normal că nu prea luau în seamă ce ziceam și mă trezeam că vorbesc cu pereții. Eu insistam să nu schimbe canalul, eram curioasă să văd ce reclame au mai apărut și mă certam cu ei de fiecare dată pe aceeași temă. Excepția era când plecau toți și rămâneam doar eu și reclamele. ( my moment! )

     Prin generală, cred că era anul 2000, pe atunci am avut și eu primul calculator. Eram entuziasmată că aveam un alt mijloc de divertisment, numai că nu prea reuşeam să-l folosesc prea mult, pentru că frații mei nu mă lăsau. În rarele momente când reușeam să stau, pasiunea fraților mei pentru jocuri mi s-a transmis inevitabil, copilăria mea începând cu Heroes of Might and Magic ( I, II și III ), III-ul îl mai joc și acum, dar foarte rar, pentru că nu prea am timp și continuând cu Worms și Atomic Bomberman ( varianta în română, bineînțeles! ). Câțiva ani mai târziu, prin 2003, am descoperit și site-ul de publicitate http://www.iqads.ro/, de care m-am îndrăgostit iremediabil și irecuperabil, iar până în ziua de azi sunt cititoare fidelă. Este site-ul care mi-a dezvoltat pasiunea pentru publicitate, care mi-a deschis și mai mult apetitul pentru reclamele tv și afișele publicitare. Este un site pe care mereu găsesc ce-mi trebuie, de fiecare dată când caut ceva precis legat de publicitate. În acest fel, am început să-mi dezvălui anumite pasiuni şi să îmi aleg un drum, cel puţin să încerc să-l descopăr.
 
     Mai jos, am să vă arăt câteva reclame cu care am crescut: desigur, nu mi le amintesc pe toate, însă cele de mai jos cu siguranță mi-au rămas întipărite în memorie.

ALTEX - Cât e halatul?
 

SPRITE - Spune pe bune  

 

FULGA - Ce vacă sunt! 

 

DALIN - Șampon pentru copii 



Cum a fost în cazul vostru? Care sunt reclamele care v-au marcat copilăria?

Spor la creativitate,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza