12 noiembrie 2011

Motivul pentru care aștept sărbătorile


pentru că de obicei, primesc multe cadouri :) și pentru.. reclamele de Crăciun! Am tendința de a spicui fiecare reclamă, de a o interpreta din toate punctele de vedere ( mesajul transmis, ideea creativă folosită, etc.) Știu că sună complicat, dar hey, sunt studentă la Publicitate!! so, don't blame me! :)
Se pare că s-a dat deja startul la sezonul de iarnă: în magazine au apărut deja bomboanele de brad, decorațiuni speciale de Crăciun, dar se pare că și la TV putem vedea prima reclamă de sărbători. Cine să fie? Coca-Cola e primul produs care și-a luat hainele de sărbătoare și a ieșit în lumea largă să vestească venirea Crăciunului, chiar dacă nici nu e încă jumătatea lunii noiembrie. 
Mereu mi-au plăcut reclamele de sărbători ( mai ales că am făcut un proiect la facultă în anul II, "Publicitatea în perioada sărbătorilor" ): publicitarii au ocazia de a transmite oamenilor emoția și bucuria specifice perioadei, iar impactul emoțional reflectat asupra consumatorilor este incontestabil. Poate nu mulți vor fi de acord cu mine, dar de ce nu te-ai bucura de atmosfera de sărbători? Doar nu am vrea să fim ca și Scrooge ( "A Christmas Carol" )? :) Filmele și reclamele, decorarea orașului, poate și fulgii de zăpadă care cad, nu-ți trezesc ideea de copilărie?



"Shake up the Happiness" este mesajul pe care The Coca-Cola Company îl transmite oamenilor de pretutindeni. În mare parte, este păstrată ideea de anul precedent, dar cu prezentarea altor situații în care ne prinde Crăciunul la job, chiar dacă nimeni nu-și dorește asta. Ceea ce contează e să te uiți în jurul tău și să încerci să simți atmosfera de sărbători, chiar și dintr-un amărât de birou! Cel mai mult ador ideea creativă folosită, aceea de oraș dintr-un glob de cristal, în care Moșul Coke are o viziune mai amplă asupra a ceea ce fac oamenii din întreaga lume de sărbători. Nu că ar fi neapărat treaba lui să vadă ce face fiecare, dar hai să lăsăm asta la o parte și să ne bucurăm de Crăciun, că e doar o dată pe an și n-ar fi păcat? :)
Muzica aleasă, în varianta originală, a celor de la Train, versiunea pentru spot-ul de anul trecut, nu numai că e specifică sărbătorilor, dar și mesajul e de luat în seamă: "Shake up the happiness, wake it up, wake up the happiness, c'mon it's Christmas time!" De data aceasta, interpretarea îi aparține Natashei Beningfield, care face minuni cu vocea ei caldă: dă starea ideală acestei reclame! Mai mult decât atât, Crăciunul e vorba despre familie, reunirea ei, prezența obiectelor specifice ( bradul împodobit, luminile, ghirlandele, etc. ) magia resimțită în jur, iar toate aceste ingrediente îți induc spiritul de sărbători. În final, a reușit să fie o reclamă cu impact emoțional, persuasivă, care îți rămâne întipărită în minte cu ușurință.

O recomandare din partea mea: ia-ți un glob de cristal, lasă toate problemele și grijile la o parte și permiteți să visezi măcar o dată!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Disqus for Copywriteritza